Támogasd a Millát!

Támogasd a Millát!

A Millát továbbra is csak veletek együtt tarthatjuk mozgásban, csak így működik. Csak rátok számíthatunk! Kérjük, ha van rá lehetőségetek utaljátok át egy-két órányi munkabéreteket támogatásként, persze ha nagyobb összeg jön, azt különösen köszönjük!

Köszönettel:

a Milla szervezői

Millamédia Nonprofit Kft. (CIB Bank)
HUF: 10700244-67439111-51100005
HUF IBAN: HU85 1070 0244 6743 9111 5110 0005
EUR: 10700244-67439111-50000005
EUR IBAN: HU43 1070 0244 6743 9111 5000 0005
USD: 10700244-67439111-50100002
USD IBAN: HU22 1070 0244 6743 9111 5010 0002

Egymillióan a magyar sajtószabadságért a Facebook-on

Lejárt az önáltatások ideje

2012.01.22. 10:50 uj_szerzodes

“Emberemlékezet óta nem volt példa ilyen megmozdulásra” – harsogja a Magyar Nemzet online címoldala. Hm. Ezek szerint elég rövidnek tartja a kormánypárti lap a zemberek emlékezetét: alig pár hete volt egy hasonló ellenzéki megmozdulás az Opera előtt. Azt persze sikerült agyonhallgatni. Emlékeztek még a HírTv-re, aminek a riportere “őskáoszról” beszélt? Emlékeztek még az üres utcákra, amit a híradó január másodikán mutatott? Na, varázslatos módon a kormánypárti riporterek most megtalálták a tömegeket az Andrássy úton – sőt, a köztévé adását megszakítva rendkívüli műsort szentelt a demonstrációnak! 

Lehet, hogy a mostani vonuláson többen voltak, mint január másodikán vagy október 23-án. A számháborúba nem érdemes belemenni, a Belügyminisztérium 400 ezres becslése természetesen erős túlzásnak tűnik (de ki tudja?). Mindenesetre azt is kár tagadni, hogy legalább százezren felvonultak a kormány hívei. Azt is mondhatjuk, hogy más dolog a fennálló hatalom mellett vonulni, amikor a tüntetőket ingyenbuszokkal szállítják a fővárosba és baráti rendőrökkel vigyázzák, mint az állását kockáztatva tüntetni a hatalom ellen. De a tény az tény: nagyon sokan még mindig kiállnak Orbán Viktor és rendszere mellett.

1957. május elsején valószínűleg sokkal többen voltak az utcán, mint 1956. október 23-án. Na és?



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az igazi tanulság, amit a tüntetésből levonhatunk, az, hogy a kormány jól számított, amikor első csapását a sajtószabadság ellen intézte. A kormánypropaganda hazug gépezete még mindig sikeresen vezeti félre a lakosság jelentős részét, akik meg vannak győződve arról, hogy az ország ellen szervezett támadás zajlik, és hogy az Európai Unió éppúgy ellenségük, mint ahogy a Szovjetunió is az volt. Ez a hazugság azért működik ilyen jól, mert azt sugallja, hogy az ország bajait a gonosz külső és belső ellenség okozza – kényelmes önáltatást kínál fel a nemzet számára a kényelmetlen szembenézéssel szemben. Nekünk, akik már felismertük, hogy a demokrácia végóráit éli, szintén kényelmes önáltatás lenne azt hinnünk, hogy Orbán Viktor és rendszere mögött nincsenek még mindig komoly tömegek. 

Az önáltatások ideje lejárt. Az ország nagy bajban van, és minden azon múlik, hogy vajon sikerül-e megszólítanunk azokat, akik még mindig nem ismerték fel, hogy a szekér a szakadék felé szalad. És azokat, akik bár felismerték, de nem tesznek ellene semmit.   

 

644 komment · 16 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://nemtetszikarendszer.blog.hu/api/trackback/id/tr1003690734

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Erőmenet 2012.01.23. 16:57:11

p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link { }Hogy mi motiválhatja a hatalom melletti tüntetés megszervezését, arra kár sok szót vesztegetni. Hogy miféle akusztikája van az ilyesminek, és hogy miféle áthallásai – a húszas évek elejétől az 1957-es május ...

Trackback: Hány jó nő volt a Fidesz tüntetésén? 2012.01.22. 19:17:28

Zero, a Vastagbőr bloggere sokak érzetét kifejezhette mikroblogján:„Elképesztő, szomorú és félelmetes, hogy tényleg van ennyi ember, aki beszopta ezt a spekulánsok-szabadságharc-gonoszEU-gonoszIMF kormányzati maszlagot, és baszdki emellett még az...

Trackback: Ha azt mondom négyszázezer, akkor annyi, és kuss! 2012.01.22. 16:56:46

"Ha a magyar belügyminisztérium kiad egy hivatalos közleményt arról, hogy négyszázezren voltak az eseményen, akkor azt el kell fogadnia a nemzetközi médiának is" - hangzott el ma a közszolgálati rádió déli krónikájában. Szívesen megkérdezné...

Trackback: A Fidesz az új nyugdíjaspárt? 2012.01.22. 16:56:19

10 év alatt ránézésre is 30 évet öregedett a párt tömegbázisa. Az első képsor két felső képe a 2010-es, a harmadik kép a 2002-tes tavaszi Fidesz-nagygyűlésre igyekvő tömegben készült. A második és a harmadik képsor képein a 2012. január 21-ére szervez...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.22. 16:55:36

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek szónoki képességei rendkívüliek, a polmarketing trükköket is ügyesen alkalmazza, ám mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n hu...

Trackback: Magyar rulett 2012.01.22. 16:44:38

A magyarok története a keleti eredet és a nyugati hivatás teljesítésének története – mondjuk Szekfű Gyula szavaival – a „Kelet népe” mindannyiszor keserű lemondás, vagy súlyos válságok árán fizette meg a Nyugathoz való tartozandóságát....

Trackback: 400 kormánypárti tüntető 2012.01.22. 16:30:43

Ha hihetünk nemzetünk Homéroszának, 400k ember jelent meg, hogy kifejezze rokonszenvét a Magyar Kormány és a Nemzeti Államférfija iránt, és támogatásáról biztosítsa a Kárpát-medence vezető népének küzdelmét a nyugati karvalytőkével szemben. Számomra va...

Trackback: Bayer, Weöres & a szeretet 2012.01.22. 14:48:30

Bayer Zsolt: A szeretet az mindig erősebb lesz, mint a gyűlölet. Weöres Sándor: Mikor a szépet megismerik, felbukkan a rút is; mikor a jót megismerik, felbukkan a rossz is. Rendben, Weöres műfordításban. Ezen a napon huszonhárom éve, hogy meghalt.

Trackback: Egy nemzet a kormány mellett 2012.01.22. 14:41:20

Ismét megrázta magát a kétharmad: évek óta nem látott méretű tömeg vonult fel, hogy kiálljon a nemzetközi támadások kereszttüzébe került kormány politikája mellett....

Trackback: Egy nemzet a kormány mellett 2012.01.22. 14:41:20

Ismét megrázta magát a kétharmad: évek óta nem látott méretű tömeg vonult fel, hogy kiálljon a nemzetközi támadások kereszttüzébe került kormány politikája mellett....

Trackback: Közel 34 millióan vettek részt a Békemeneten 2012.01.22. 14:37:27

Közel 34 millióan, egészen pontosan 33.989.687-en vettek részt a szombati Békemeneten a Belügyminisztérium információi alapján, adta hírül a Magyar Televízió egyes csatornájának (M1) Híradó este című műsora. A szám azonban mégsem tekinthető véglegesnek...

Trackback: Közel 34 millióan vettek részt a Békemeneten 2012.01.22. 14:37:10

Közel 34 millióan, egészen pontosan 33.989.687-en vettek részt a szombati Békemeneten a Belügyminisztérium információi alapján, adta hírül a Magyar Televízió egyes csatornájának (M1) Híradó este című műsora. A szám azonban mégsem tekinthető véglegesnek...

Trackback: Az irány nem "nem jó", hanem drága 2012.01.22. 14:36:44

Én nagyon örültem annak, hogy tegnap soktízezren, százezren felvonultak, hogy a Fideszbe vetett hitüknek és támogatásuknak adjanak hangot. Az indexnek köszönhetően azok is, akik nem vonultak fel meghallgathatták, hogy a kormány jó irányba halad. Nos, l...

Trackback: Békamenet 2012.01.22. 14:24:28

Érdekes volt tegnap nézni, ahogy az a sok sok ember egy olyan zászló alatt vonult fel, amire az volt írva, hogy nem leszünk gyarmat. Meg, hogy nem kell se az EU, se az USA, se az IMF, senki se. Mink itt szabadságharcosok vagyunk.Nekem tűnik csak úgy, h...

Trackback: Az utolsó csapás: kormánypárti tüntetés 2012.01.22. 14:06:09

Ha esetleg volt még egynéhány honpolgár a zordon Kárpátok öblében, aki elhitte, hogy ez a hatalom csupa normális emberekből áll, az most végképp megbizonyosodhatik arról, hogy ezt az országot a Lipót bezárása után elszabadult elmeháborodottak vezetik. ...

Trackback: A kormány melletti tüntetés tanulságai 2012.01.22. 11:50:57

 Most az a veszély fenyeget, hogy a balliberális oldal csalódik, letörik. Illetve emiatt elkezdi viccelődéssel, cikizéssel elütni a dolgot, szervezés, aktivizálódás, cselekvés helyett. Nem magyarázni, nem cikizni, nem kritizálni kell, nem ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipas 2012.01.23. 18:42:45

@Doubledecker: "de a megvalósítás egyelőre szörnyű"

Mondjuk úgy, hogy "elég rossz" vagy "nagyon gyenge". Tudom, hogy nem leszek vele népszerű, de szerintem tartsuk fenn a "szörnyű" szót valami olyanra, aminél nincs rosszabb. Én azt hiszem, hogy láttam már ennél sokkal rosszabbat is. :)))

Pipas 2012.01.23. 18:46:14

@Doubledecker: "Szolok, hoyg ez a Klubrádió cáfolta. Bemutatta a pályázatát."

Hol van? Nem találom.

Mérges 1234 2012.01.23. 18:55:06

@Pipas:

Keresm én is, a múltkor fenn volt a honlapjukon.

" "elég rossz" vagy "nagyon gyenge". "

Na de pont ezzen kellen változtatni. Nem az ellnzéket ekézni, hanem rendet vágni a sorokban.

Nem mondom az ellenzék is megéri a pénzét.... :(((

Szívás van ebben az országban jelenleg. Én sem akrom, hogy az MSZp visszajöjön, de valahogy jobban kellen csinálni a dolgokat, mert ez így nem lesz jó. Ráadásul ez a pártáálamosdi egyszer már nem jött be. Ezt pl. Viktor is tudhatná.....

instone 2012.01.23. 18:55:09

@Kono: „nem példakép a csaló, segélyből élő” – nekem sem. Egyet azonban nem szabad elfelejteni: differenciáltan kell kezelni a helyzetet, ergo: nem mindenki csaló, aki segélyből él. Teljesen megszűnni látszik nálunk a XIX.-XX. század elejének egyik legfontosabb vívmánya, a társadalmi szolidaritás. Addig persze könnyen vagyunk szolidárisak, amíg nekünk személy szerint fényévekkel jobban megy, mint a lecsúszottaknak. Amint ez változik, és már nem tudjuk tartani a saját megszokott életszínvonalunkat, akkor hajlamosak vagyunk a nálunk szerencsétlenebbeket okolni érte, és belerúgni a kutyába.
„az oviban elmondhatják a gyereknek, hogy fiú-e vagy lány” – ezen nincs mit vitatkozni, olcsó demagógia. Ha egészséges lelkületű és értelmes vagy, akkor eddig is elmondtad, és most is elmondhatod. Akkor valami nagyon nagy baj van a szülőnél, ha ez problémát okoz neki…

„a házasság a nő és férfi kapcsolata és nem propagálják a homoszexualitást” – sajnálom, hogy a házasságot csak egy nő és egy férfi kapcsolatának fogod fel. Nem azon van a hangsúly ugyanis, hogy ez egy férfi és egy nő között jön-e létre, hanem hogy milyen minőségű ez a kapcsolat. Hidd el, rengeteg olyan törvényesített kapcsolatot látok, amelyek megcsúfolják a „házasság” elnevezést. A homoszexualitás propagálásáról egyébként nem tudok.
„nincs sok száz, vagy sok ezer "egyház", akik a pénzünkből éltek” – Azzal egyetértek, hogy aki csak azért alapít egyházat, hogy adókedvezményt élvezzen, csal. Hívő katolikusként a megoldást egyébként abban látnám, hogy egyetlen egyház se kaphasson kedvezményt. A vallás magánügy, gazdaságilag is legyen az.
„egykulcsos adó: nem véletlen az SZDSZ ígérte meg? Ha betartották volna a szavukat, akkor most mit mondaná” – szerencsére nekik volt annyi eszük, hogy belátták: ezzel a gazdaságot – és ezzel saját magukat - döntenék meg, nem ragaszkodtak dacos óvodásként a saját elhibázott döntésükhöz, illetve az óvónéni még idejében rávert a fenekükre.
„egészségügy: legalább nincs vizitdíj” –igen valóban nincs. Ellenben az egészségügy ott tart, ahol tart, és ha véletlenül el kell menned a háziorvosodhoz, akkor a sportból ott ücsörgő nénikék miatt cca. 2 órával tovább tart, amíg sorra kerülsz. Egyébként a háziorvosoknak is jó volt, és az fizetett csak az ellátásért, aki igénybe is vette.
„nyugdíj” – sajnálom, hogy olyan magánnyugdíj pénztárat választottál, ahol nem volt nyereséged. A tény ezzel ellentétben az, hogy – mindamellett, hogy a maguk haszna is megvolt – a magánnyugdíj pénztárak alapvetően nyereségesek voltak, nem is kis mértékben. Amit a bankokról mondasz, az nettó hülyeség persze. A legnagyobb probléma ezzel persze nem az, hogy ezt a vagyont felélték, hanem hogy ezt olyan módon tették, hogy nincsen sem rövid, sem hosszú távon hozadéka, ráadásul emiatt egy hosszú távú – megoldást kínáló – folyamatba nyúltak bele, anélkül, hogy erre kellő magyarázatot,. vagy más megoldást kínáltak volna.
„jogosnak tartom, hogy ne mutogassanak vérző hullákat esti híradóban, amikor gyerekek is láthatják” – igazad van, én sem szeretem, ha ilyeneket mutatnak a híradóban, ilyenkor el is kapcsolok, pontosabban nem is nézem a híradókat. A megoldás erre pedig szintén nem az, hogy ne is mutogassanak ilyeneket, hanem az, hogy ne engedd meg, hogy a gyereked ilyeneket nézzen. Neked kell megoldanod, a Te felelősséged, hogy ne láthassa. Kapcsolj el, rakjál rá gyerekzárat, vagy esetleg töltsed ezt az időt együtt a gyerekkel. Az adminisztratív tiltás soha nem megoldás.
„jogosnak tartom, hogy végre hozzá mertek nyúlni az oktatáshoz, és a tömeges büfészakokat visszavágták” – egy kérdésem lenne: milyen tömeges büfészakra gondolsz? Az oktatással kapcsolatosan pedig csak két dolgot említenék meg. A valaki, aki négy éven keresztül készült felvételizni valahová, a családja nagy nehezen összekuporgatta a pénzt, hogy különórára járjon, és semmilyen más alternatívában nem gondolkodott, mint az adott szakban, most egy kormányzati döntés miatt elveszíti a lehetőségét, hogy tanuljon, sőt, többet mondok, egy jövőkép omlik össze benne és a családjában. A másik, hogy hogyan fér össze ez a döntés azzal, hogy tudás alapú társadalmat kell építenünk, nem pedig lebutítani a magyar népet?
„aztán támogatom azt is, hogy magyaroknak hívjuk a határon túli magyarokat” – eddig is azoknak hívtuk őket, és egyetértek azzal is, hogy kapják meg a magyar állampolgárságot, ha megérdemlik. Úgy gondolom, hogy az, hogy magyarnak mondhassad magadat, az érzelmi-tudati elkötelezettség kérdése, és igenis büszke lehetsz arra, hogy az vagy. Ebből következően nem tudom, hogy az a határon túli magyar, aki azért, mert úgy született, és beszéli a nyelvet magyar állampolgárságot kap, és utána átjön a határon, majd lemészárolja az idős munkaadóit, miért érdemli meg a magyar állampolgárságát? Aki semmit nem tesz azért, hogy itt, a határokon belül az országnak jobb legyen, nem, adózik, nem él itt, legfeljebb csak zászlót lengetni jár át, mivel érdemli ki, hogy beleszóljon az ország dolgaiba?
Szóval elég bonyolult kérdések ezek, úgy gondolom, nem árt átgondolni és utánanézni a felszínnek.

WhyCantITouchIt? 2012.01.23. 18:56:59

@Pipas: Igen. Kicsit kicsúszott a jó nép a kezük közül, ezért egy ilyen mondvacsinált indokkal letiltották a kommentelést.

Az letiltás előtti utolsó napon, mikor ezt a médiatörvényes gumicsontot bedobta a tömegbe, olyan mocskolódás vette kezdetét, hogy még az ateisták istene is elfordult szégyenében.

@Doubledecker: Igaz. De még így sem fair a jajgatás.
www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=136963

"Díjajánlat: Autórádió - 15 pont, Click Rádió - 14 pont, Klubrádió - 11 pont, Rádió1 - 11 pont, Rumba Rádió - 11 pont. "

"Ha ezt összeadják, akkor kijön az eredmény az 1 pont különbséggel. Évi 75 millió forintot ígért az egymillió forint alaptőkével a közelmúltban létesített Autórádió Kft. 20 millió forinttal ígért többet, és örömmel vállalt kevés szöveget, és sok zenét a maximális pontszámhoz. "

Ennyi. A pénz az úr. Ha ez miatt meg egy materialista komcsi vinnyog az igencsak szánalmas.

Én nem értek egyet azzal, hogy a Klubrádió megszűnt, mert ellenzéki médiumok megszűnése sosem szerencsés. De ez a jajgatás már nem egy ló túloldalán esett át.

Pipas 2012.01.23. 18:57:57

@Doubledecker: Hát ja. Én mondjuk alapjában véve optimista vagyok... de már nem sokáig. :)

45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2012.01.23. 19:02:15

Én 3 ezret kaptam, de akkor az Operaházhoz kellett menni, még vagy két-három hete, és vinnem kellett egy klubrádiós transzparenst.

sárkányfő 2012.01.23. 19:08:56

@Lavor509: te összekevered az árverést a pályázattal. ha minden a pénzről szólna, akkor kidobhatnánk a demokráciát, iszonyat drága a parlament fűtése, meg a képviselők fizetése is, ráadásul rohadt lassú.
egy közéleti rádió helyett egy zenei rádióra írtak ki pályázatot, azaz eleve a feltételeket már úgy állították össze, hogy közéleti rádió ne nyerhessen.

tényleg uncsi már hogy emberek bemesélik maguknak, hogy a fideszes bábszervezet tisztességes pályázatot írt ki. persze, gondolom ugyanezt gondolná mindenki, hogy mondjuk a hír tv szűnne így meg szoci kormány alatt...

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 19:15:51

2010-ben azért lett elzavarva az IMF, hogy ne legyen senki aki belepofázhasson a gazdasági szabadságharcba (értsd: ágazati különadók, Manyup pénzek elköltése, végtörlesztés fix árfolyamon stb.), ami akár még jól is elsülhetett volna, ha közben a világgazdaság és azon belül is az EU nem süllyed egyre mélyebbre a válságban.

Viszont válság idején mindig azt ütik a legjobban, aki a leginkább ki van szolgáltatva annak, amit azonban azelmúltnegyvenév + azelmúltnyolcév + az unortodox gazdaságpolitikának (ami mint mondták, majd benne lesz a tankönyvekben, csak nem úgy ahogy gondolták, mint követendő, hanem mint elrettentő példa), vagyis csak magunknak köszönhető. Természetesen ki-ki vérmérséklete és ideológiai hovatartozása alapján eldöntheti, hogy melyik rendszer (vagy kormány) mennyivel gyarapította a listát.

Most már azonban roppantul kellemetlen mindeni számára az, hogy visszakullogtunk az IMF-hez, mert az a kormány számára egyértelmű presztízsveszteség, nekünk adófizetőknek meg (illúziónk ne legyen) roppant nagy szívás!

Talán még is csak jobb lett volna az egész vargabetűt kihagyva, megspórolni ezt a másfél év tipródást és pl. mint a románok a fejünket lehajtva kussolni...!?

Az viszont számomra világosnak tűnik, hogy ismét elbuktunk egy szabadságharcot! Világos!?

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 19:19:58

@45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek.: "Én 3 ezret kaptam, de akkor az Operaházhoz kellett menni, még vagy két-három hete, és vinnem kellett egy klubrádiós transzparenst. "

Én utoljára 1989-ben voltam tömegrendezvényen. Azóta többnyire dolgoztam, meg tanultam. Ja és voltam még katona is 1 évig! Engem valahogy egyik oldal sem tudna meggyőzni, hogy ki menjek tüntetni valami mellett, vagy valami ellen.

45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2012.01.23. 19:20:11

@sárkányfő: a parlamenti fűtés (a csatolt 33 épülettel együtt) 175 millió. Szerintem megéri, országimázsban, turisztikailag a sokszorosát hozzá.

Úviusz 2012.01.23. 19:24:34

@sárkányfő: orbán viktor egy gonosz bácsi, monnyon le

Mérges 1234 2012.01.23. 19:26:11

@Lavor509:

"A pénz az úr. Ha ez miatt meg egy materialista komcsi vinnyog az igencsak szánalmas."

Anyád nem mosta ki a mocsos szádat te..... :DDD

Amúgy az nem tűnt fel, hogy a Fidesz teli bvan komcsikkal????

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 19:36:35

@Doubledecker: Az a baj itt kérem, hogy 89-ben nem csináltunk rendes forradalmat, pedig kellett volna! A volt kommunistákat, és seggnyalóikat meg szétfújta a szél, mint a pitypangot és ki itt vert gyökeret, ki ott...!

Mérges 1234 2012.01.23. 19:40:49

@This_is_Sparta:

Hát, ja lehet egészen máshol tartanánk.

Talán nem lenne 3.5 millió nyugdíjas. Ebből majd 800.000 álrokkant, meg többszázezer korai nyugdíjas csoka. alán cigó sem lenne annyi.

De ez már mindegy, mert most ez a helyzet van és ebből kellene a legtöbbet kihozni.

Ami nem akarodzik menni.....

Én_vezettem_? 2012.01.23. 19:45:46

Az újonnan érkezetteknek, egy külföldi vélemény, amit sokan éreznek így Magyarországon
www.jpost.com/LandedPages/PrintArticle.aspx?id=254396

Kiemelés tőlem:
"
Magyarország ma úgy érzi, hogy izoláláják, sajnálatos módon félrértik és extrém módon rosszul bánnak vele a nemzetközi sajtóban"

"today’s Hungary feels intensely isolated, sadly misunderstood by much of the world and badly mistreated by the international press.
"

Kelletteznekem? 2012.01.23. 19:53:03

Legalább 1-200 erdélyi magyart ismerek közelről, sokan letelepdtek itt (csak nem venni észre, hiszen semmiben se különböznek ránézésre), sokan csak dolgozni jártak ide, amikor muszáj volt. Soha, egyet se láttam aki bármilyen segélyen élt volna, aki ne dolgozott volna keményen. Ők vannak (inkább voltak) a kínai büfében, ők végezték azt a munkát, amit idézek "itt magyarban a cigány se vállalt el", ők építettek fel rengeteg hidat, utat, épületet, és akit én ismerek, mind több adót fizetett be mint a Mo-i tipikus emberek "alsó" 50%-a. Abszurdnak tartom ezt a gyalázást, de ne féljetek, nem fognak szólni, mert vagy éppen dolgoznak, vagy visszamentek Erdélybe, mert még a román szegénységben is jobb... szánalmas őket támadni, miközben itt Budapesten nem találni takarítószemélyzetet, boltos, mert itt aprópénzért nem dolgoznak, mert itt 7 millió ember lógatja a lábát vagy bszik adót fizetni.... nevetséges ez a hozzáállás, felejts el barátom, mert hidd el, előbb utóbb nevetségessé válik ez a vélemény mindenki előtt, az igazság előbb-utóbb kiderül...

Kelletteznekem? 2012.01.23. 19:54:54

instone 2012.01.23. 18:55:09
@Kono: "Aki semmit nem tesz azért, hogy itt, a határokon belül az országnak jobb legyen, nem, adózik, nem él itt, legfeljebb csak zászlót lengetni jár át, mivel érdemli ki, hogy beleszóljon az ország dolgaiba? "

Legalább 1-200 erdélyi magyart ismerek közelről, sokan letelepdtek itt (csak nem venni észre, hiszen semmiben se különböznek ránézésre), sokan csak dolgozni jártak ide, amikor muszáj volt. Soha, egyet se láttam aki bármilyen segélyen élt volna, aki ne dolgozott volna keményen. Ők vannak (inkább voltak) a kínai büfében, ők végezték azt a munkát, amit idézek "itt magyarban a cigány se vállalt el", ők építettek fel rengeteg hidat, utat, épületet, és akit én ismerek, mind több adót fizetett be mint a Mo-i
"Ebből következően nem tudom, hogy az a határon túli magyar, aki azért, mert úgy született, és beszéli a nyelvet magyar állampolgárságot kap, és utána átjön a határon, majd lemészárolja az idős munkaadóit, miért érdemli meg a magyar állampolgárságát? Aki semmit nem tesz azért, hogy itt, a határokon belül az országnak jobb legyen, nem, adózik, nem él itt, legfeljebb csak zászlót lengetni jár át, mivel érdemli ki, hogy beleszóljon az ország dolgaiba? "

tipikus emberek "alsó" 50%-a. Abszurdnak tartom ezt a gyalázást, de ne féljetek, nem fognak szólni, mert vagy éppen dolgoznak, vagy visszamentek Erdélybe, mert még a román szegénységben is jobb... szánalmas őket támadni, miközben itt Budapesten nem találni takarítószemélyzetet, boltos, mert itt aprópénzért nem dolgoznak, mert itt 7 millió ember lógatja a lábát vagy bszik adót fizetni.... nevetséges ez a hozzáállás, felejts el barátom, mert hidd el, előbb utóbb nevetségessé válik ez a vélemény mindenki előtt, az igazság előbb-utóbb kiderül...

exlex 2012.01.23. 19:55:54

A tököm tele van a millával.

bblloogg 2012.01.23. 19:56:28

"...az állását kockáztatva tüntetni a hatalom ellen..."

Ezzel van teleszórva a világ. Közben: nálunk az igazgató és a kollégák közül is többen teljesen nyíltan vállalják, hogy ők ellenzéki tüntetésre mennek. A kormánypártiak meg csendben vannak.
Jól van ez így, nekem nincs bajom ezzel.
Csak az a bajom, hogy a memóriám még jó és emlékszem, amikor ugyanezek a kollégák pár évvel ezelőtt mérhetetlenül fel voltak háborodva azon, hogy az ellenzék az utcára viszi a politikát. Holott annak a parlamentben a helye.
Az is érdekes, hogy pár évvel ezelőtt meg a kormánypártiak voltak hangosak nálunk, az ellenzékiek meg hallgattak :))))
Hiába, változik a világ!

Éhes_ló 2012.01.23. 19:58:47

Szokni kell még, hogy nektek most coki van.
Keserű kenyér, de ez van.

folyamatábra 2012.01.23. 20:00:19

Aki nem úgy gondolkodik mint a posztíró, azt csúnyán félrevezették vagy megfizették, esetleg mindkettő.
Hm.
Nem elegáns.

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 20:12:52

@Doubledecker: "Talán nem lenne 3.5 millió nyugdíjas. Ebből majd 800.000 álrokkant, meg többszázezer korai nyugdíjas csoka. alán cigó sem lenne annyi."

Az ország etnikai viszonyainak változása viszont egyértelműen a korábbi balliberális kormányok téves szociálpolitikájának eredménye, azaz elvesszük a dolgozótól és annak adjuk, akinek nincs munkája, csak sok gyereke. Csak ez utóbbi űzése aztán összetnikai sporttá vált, mint egyetlen megélhetési forrás (természetesen csak akkor, ha a tanulást és a munkát nem tekintjük úgy, mint felemelkedési lehetőség).

Ezen próbált anno az első Fidesz kormány legalább úgy úrrá lenni, hogy iskolalátogatáshoz kötötte a családi pótlék utalását, amit a Medgyesi kormány pedig gyorsan meg is szüntetett.

A legújabb próbálkozás az ún. gyerekkedvezmény, amelyet a dolgozó, mint SZJA kedvezményt vehet igénybe. Bár sajnos annak a havi 10.000,- Ft/hó/gyerek összegnek, amennyivel több pénz marad havonta a zsebben, sajnos a többszöröse megy el az áremelések és a forint gyengülése miatt. Ezért aztán az átlag magyar család sajnos továbbra sem lesz motivált a plusz gyerekvállalásban!

looker 2012.01.23. 20:24:14

Egymillióan a sajtóhazugságért? Azt írja a szerző, hogy az Opera előtti tüntetést sikerült agyonhallgatni az MNO-nak. Ezzel szemben az igazság ez: mno.hu/belfold/veget-ert-a-demonstacio-videok-kepek-1040868

ökörpöröly 2012.01.23. 20:36:01

@This_is_Sparta: Ne felejtsd el, hogy a FIDESZ 8 évig az osztogatás politikáját hirdette. Ebből csak akkor kezdett visszafogni egy kicsit, amikor teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy a Gyurcsány-kormány bukásra van ítélve.
Emlékszel még a "rosszabbul élünk, mint 4 éve" szlogenre, amit az Orbán mögötti propagandagépezet akkor talált ki, amikor jelentős életszínvonal-emelkedés volt -persze fedezetlenül, strukturális reformok nélkül-? Emlékszel arra, hogy Orbán 14. havi nyugdíjat ígért? Emlékszel arra, hogy Orbán folyamatosan arról beszélt, hogy az államnak többet kell visszaadni a lakosságnak, csökkenteni kell az adókat? Lehetne még sorolni az ügyeket.
Én utálom a FIDESZ-t és az MSZP-t is. Ennek ellenére az általam feltételezett kisebbik rosszat, a FIDESZ győzelmét vártam.
Azt hittem, hogy a balliberális oldal teljes bukása után a FIDESZ nekikezd az általa addig ellenzett strukturális reformoknak, melyek megerősítik az ország verseny- és tökevonzó-képességét. Nem ez történt, hanem egy őrült ámokfutás.

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 20:45:21

@ökörpöröly: Emlékszem mindegyikre, mert jó a memóriám ellentétben sokakkal. Arra is jól emlékszem, hogy 2010-ben a Fideszre szavaztam, pontosan azért amit Te is említesz, hogy neki áll a strukturális reformoknak és egy erős, versenyképes országot építenek. Sajnos én azonban ennek nyomát sem látom. A 2/3-ot elkótyavetyélték másra és ezen egy szimpátiatüntetés sem tud már változtatni.

ökörpöröly 2012.01.23. 20:56:31

@This_is_Sparta: Az a probléma, hogy Orbán "nagyot akart dobni". Őrültség volt ilyen elmebeteg "unortodox" gazdaságpolitikát tervezni évtizedekre olyan embernek, aki közismerten "közgazdaságtani analfabéta". Meg kellett volna hagyni Orbánnak a hordószónok szerepét, a gazdaság irányítását pedig rábízni a megfelelő gazdasági szakemberekre, melyek szép számmal vannak a jobboldalon. Chikán, Mellár, Heim, Csaba László, Bod Péter Ákos és társaik biztos nem javasolták volna a teljesen kiszámíthatatlan matolcsyzmust, mely következtében megszűnt a jogbiztonság és a kiszámíthatóság. Emlékszem még a 2010-es várakozásokra, 250-260 közötti euró, 170-180 körüli svájci frank,jelentős gazdasági növekedés.... Semmi nem jött be, sajnos.
A szakembergárdát szétverték, szinte mindent huszadrangú képességű Fidesz-káderekkel töltöttek fel, hagymázas gazdaságpolitikát folytattak.
A közismerten a FIDESZ-közeli maffia bábjának, Németh Lászlónénak adott csúcsminiszteri tárca az eddigi "legnagyobb" dobásuk. Én azt látom, hogy nem csináltak mást, mint holdudvaruk szabadrablását készítették elő úgy, hogy az összes hatalmi ágat megszerezték jó időre. A FIDESZ-ben nincs semmi nemzeti, semmi konzervatív, egy bűnszövetkezet, semmi több.

SzJ1982 2012.01.23. 21:00:46

"...hasonló ellenzéki megmozdulás az Opera előtt" :D
Ezt ugye még ti sem gondoljátok komolyan, fejlövéses kretén banda?:D
Hát ha tized annyian voltatok, már örülhettek...
Kretén egy népség vagytok, remélem hamar letesztek erről a jáccunkmárforradalmasdit-baromságról, mert nem áll jól nektek, hogy azt hiszitek, bármihez is értetek a fű szívásán kívül...
Amúgy, Dopeman tökéletesen passzol a soraitok közé. A pofája hatalmas, tudás mögötte zéró...

SzJ1982 2012.01.23. 21:03:55

Amúgy unalmas már mindig ezt a pofátokba vágni, halljátok/olvassátok gondolom eleget, de tényleg...2006-ban nem féltettétek a hőn szeretett demokráciátokat? Akkor azzal ott minden a legnagyobb rendben volt? Undorítóak vagytok...

Hertelendi 2012.01.23. 21:10:51

@SzJ1982: A demokráciával minden rendben volt barátom! És Gyurcsány legalább bevallotta, hogy hazudtak éjjel-nappal...Orbán még a köztes időkben is hazudik, nem beszélve szíjgyártóról, kovácszoltánról, selmecigabrielláról és a többiekről...tehát most inkább hallgatnod kellett volna...

ökörpöröly 2012.01.23. 21:12:05

@SzJ1982: Mindig lesznek olyan frusztrált hülyék, mint te, ti fogtok az utolsó emberig kitartani a Bölcs Vezéretek mellett, ahogy az alkoholista Thürmer mögött is van pár ezer idióta, aki a mai napig bolsevik csasztuskákra élvez el.
Normális embert az érdekli, hogy fejlődő, konszolidált, nyugodt országban éljen.
Az emberek többsége tesz Gyurcsányra, tesz Orbánra. Nem akarnak mást, mint normális, kiszámítható életet. Van pár hülye nyomorult, aki úgy idomul a politikai bálványához, mint egy tini poprajongó az imádott sztárhoz. Remélem, ebből a söpredékből lesz kevesebb 2014-ben.

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 21:15:32

@SzJ1982: Aki 2006 után még a Maszopra szavazott ugyanolyan menthetetlen volt mint most azok, akik még mindig azt gondolják, hogy a Fidesz az egyedüli üdvözítő megoldás! Mindkét oldal fanatikusai számomra olyanok, mint a kocsi elé fogott, szemellenzős lovak...!

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 21:18:37

@ökörpöröly: Teljesen igazad van. Sajnos ezt jól beszoptuk...! Ezért aztán én is a "nem mennék el szavazni" tábort erősítem, mert egyik pártban sem látom a megoldást.

ökörpöröly 2012.01.23. 21:20:56

@This_is_Sparta: Eleve érdekes a két oldal. Az MSZP a szocialista állampártból nőtt ki "szakértő kormánnyá" és a "demokrácia védelmezőjévé".
A FIDESZ pedig antiklerikális, antikonzervatív, radikális liberálisból lett elavult ókonzervatív elemeket felvonultató populista jobboldali párttá.
Csoda, hogy ez az ország ilyen zavarodott? :)

ökörpöröly 2012.01.23. 21:22:57

@This_is_Sparta: Én se járok szavazni, mert nem tudok kire voksolni. Viszont most elmegyek 2014-ben, és leadok egy protesztszavazatot a FIDESZ-KDNP ellen. :)

Hertelendi 2012.01.23. 21:24:01

@SzJ1982:
Le a kalappal előtted! Teljesen igazad van! Hol tudnánk mi 2-2,5 millió embert bevinni a Kossuth térre? Sehogy! De Bencsik azt mondta, hogy a békemeneten is legalább 1 millió ember volt. Mi ilyet nem tudunk. Mást viszont tudunk...nem most, majd. Elzavarni benneteket orbánostól és mindenestől a halál faszára... Majd csak figyelj!

monddazigazatmar 2012.01.23. 21:24:07

Hihetetlenek vagytok. Liberálisnak meg balosnak mondjátok magatok, de kirekesztőbbek vagytok bárkinél.
Kimegy nagyságrenddel tobb ember akinek nem az a véleménye mint nektek, akkor az csurhe, droid, hulye, agyatlan, ja és persze fizetett bértuntető, meg kulfoldi. És az ugy van, mert bemondta a klubrádio. (a klubrádioba betelefonálo vénasszony.) (aki nem volt kint, de látta a tvben) (az ismétlést, mert éloben rettegett megnézni) (ismétlés alatt is rettegett amugy).JA, és amugy is azért nem voltak többen az operánál, mert mindenki fél..
A kétharmad sem kérharmad, mercsakazországlakosságának a 20%mentki...
Amugy a többit azt visszatartotta valaki? Vagy az a tobbi az biztos baloldali?
Folyamatosan kiabáljátok a farkast, a végén már senki nem fogja hinni a sok hulyeségeteket.

SzJ1982 2012.01.23. 21:25:54

@ökörpöröly: Ó, barátom...Magasról sz@rok én a Kedves Vezetőre, meg a nyájára. Én nem azért örülök ennek a fenenagy fideszes tömegnek, mert egyet értek velük. Azért örülök, mert nektek barátom, nektek nincs igazatok. Hát a zemberek tesznek a véleményetekre. A facebookon megnyomni a lájkot nem ugyan az, mint utcára menni. Nem vagytok ti egymillióan, de százezren sem. Nem vagyok frusztrált, kávéval a kezemben nézném, ahogyan a fidesz-csürhe, meg a narkós csürhe kiveri a szart egymásból. Ó, adná az ég, hogy így legyen...
Egyszerűen csak kussoljatok végre. Irritálóak vagytok, na. Idegesítetek. Nem gondolkodtatok még az aranylövésen...?

SzJ1982 2012.01.23. 21:28:11

@Hertelendi: Hűűűhaaa, na akkor majd mostantól figyelek. Izgalmas vízió, ahogyan pár ábrándos tekintetű biciklisfutár kezébe kerül a kormányrúd, az tény...
Engem meg te ne zavarj sehova, mert én barátom, én itthon vagyok. És jól érzem itt magam. Semmiféle seggfej Orbán, meg prosztó Gyurcsány, de még a te műértelmiségi fajtád sem tudja elrontani a kedvemet:D

SzJ1982 2012.01.23. 21:29:20

@This_is_Sparta: Hát engem is meglepett az az x-százezres tömeg... Mindenesetre hadd tüntetgessenek, ha nincs jobb dolguk. Majd megunják azt' hazamennek...

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 21:29:24

@ökörpöröly: Ha jól tudom, pl. Spanyolországban is van egy olyan rubrika a szavazólapon, hogy "Egyikre sem" és az így leadott szavazatokat külön számolják, mert az is vélemény! Sőt! Ezzel szemben nálunk, ha üres szavazólapot talál a bizottság, akkor az érvénytelennek számít.

Egyébként lassan kezdem megérteni az alábbi sorokat a világ legnagyobb bestselleréből:

"Amikor az Olajfák-hegyén leült, egyedül tanítványai járultak hozzá, és kérdezték: "Mondd meg nekünk, mikor következik ez be? S mi lesz a jel eljöveteled és a világ vége előtt?" Jézus így válaszolt: "Vigyázzatok, nehogy valaki félrevezessen benneteket. 5Sokan jönnek majd a nevemben, s azt mondják magukról, én vagyok a Krisztus, és sokakat megtévesztenek."

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 21:32:45

@SzJ1982: Ezt mintha már hallottam volna egy miniszterelnöknek álcázott majomtól...!? :D

"Azt gondolom, hogy lesznek konfliktusok gyerekek. Igen, lesznek. Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek."

Kono 2012.01.23. 21:34:23

@instone:
Természetesen, igazad van sok mindenben. De én nem azon vitatkozom, kinek van igaza. Én csak leírtam, hogy én MIÉRT gondolom jónak az irányt. Itt azért nem lehet kifejteni teljesen mindent, de nyilván megvan mindenkinek az oka arra, hogy kire szavaz. És az racionális (is lehet).

Néhány reakció:
"Nem mindenki csaló, aki segélyből él."" Addig persze könnyen vagyunk szolidárisak, amíg nekünk személy szerint fényévekkel jobban megy, mint a lecsúszottaknak."
Tudod, 6 testvérem van, az egyiket örökbe fogadtuk. Anyukám beteg már régóta, apukám pedig nyugdíjas. Kirúgták a rendszerváltás környéki leépítéskor, mert ő nem volt kommunista. Tudom, mi a nélkülözés, és mi a segély, stb. Ugyanakkor apuék akkor is dolgoztak, amikor nem volt munkájuk. 6 gyereket neveltek fel, nem haltunk éhen; én, legkisebbként diplomás mérnök vagyok. A szomszéd cigány meg még mindig a putriban lakik, mint 30 éve. Ő is szült 6 gyereket, de ők is putriban vannak. Tőlünk lopták a kertből a kaját, amit MI termeltünk meg. És már akkor is arra hivatkoztak, hogy "hátrányos helyzetűek". Szóval olyan nincs, hogy nincs munka. Max állás nincs. Nekem ez nem elmélet, hanem a gyakorlat.

„az oviban elmondhatják a gyereknek, hogy fiú-e vagy lány” – csak az oktatási tárca rendeletéről beszélek. A gender ideológiának megfelelően megtiltották RENDELETBEN! az MSZP kormány idején. A FIdesz eltörölte. Ez tény, nem hit kérdése. Tudom, mert sok pedagógus van a családban.

"Nem azon van a hangsúly ugyanis, hogy ez egy férfi és egy nő között jön-e létre, hanem hogy milyen minőségű ez a kapcsolat. Hidd el, rengeteg olyan törvényesített kapcsolatot látok, amelyek megcsúfolják a „házasság” elnevezést. A homoszexualitás propagálásáról egyébként nem tudok."
A Demszky által támogatott melegolimpia mi? Továbbá attól, hogy sok nem jól működő "házasság" van, attól ezt ugye nem vetíthetjük le mindegyikre. Én igenis fontosnak tartom, hogy férfi-nő. Nem homokosok.

"Hívő katolikusként a megoldást egyébként abban látnám, hogy egyetlen egyház se kaphasson kedvezményt. A vallás magánügy, gazdaságilag is legyen az." Abszolut igaz. Én is hívő vagyok. De eddig sem kaptunk támogatást, most se kapunk. Pedig járna, mert elismertek bennünket. Csakhogy a mi lelkészünk (civil foglalkozása mérnök) dolgozik, és munka mellett vezeti a gyülekezetet. Továbbá az összes vezető hasonlóképpen.

„ha véletlenül el kell menned a háziorvosodhoz, akkor a sportból ott ücsörgő nénikék miatt cca. 2 órával tovább tart, amíg sorra kerülsz. Egyébként a háziorvosoknak is jó volt, és az fizetett csak az ellátásért, aki igénybe is vette."
Persze, amikor anyukám gyógyszer ellenőrzésre ment, minden alkalommal fizetett. Nem sok a pénzük, mint már mondtam. ÉS tudod, a betegségét az egészségügynek köszönheti. Műhiba miatt súlyosan beteg már 25 éve, de semmi kártérítést nem kapott. Ezen felül a közgyógyot is elvették tőle. A cigányok kapnak. Mert "rászorulók".

(Nem vagyok amúgy rasszista, csak a pozitív diszkriminációt ítélem el.Van jó példa is, hogy pozitív hírt is mondjak: pl.
www.youtube.com/watch?v=qXLD4nKUFBI
vagy
www.hetek.hu/riport/201201/a_roma_magyar_kapcsolat_ujraertelmezese
)

"a magánnyugdíj pénztárak alapvetően nyereségesek voltak, nem is kis mértékben." Tényleg? Te kinél vagy?
www.pszaf.hu/topmenu/sajto/pszafhu_sajtokozlemenyek/sajtokozl_nyphozamok2008.html
Mert nekem a garantált növekedést nem érték el. Aztán arra hivatkoztak, hogy a válság miatt megváltozott a helyzet. Csak ez nem vigasz, mert a válságot miért én fizessem meg, egyoldalú szerződés módosítással?

"A megoldás erre pedig szintén nem az, hogy ne is mutogassanak ilyeneket, hanem az, hogy ne engedd meg, hogy a gyereked ilyeneket nézzen."
Egyébként, nekünk már évek óta nincs tévénk, éppen amiatt, hogy a szint így lesüllyedt. Ezért "kívülről" pofázok most bele:)Szerintem joga van mindenkinek végignézni egy híradót, amiben nincsenek hullák.

"milyen tömeges büfészakra gondolsz?" Bölcsész, közgazdász, pl. Több másat is lehetne említeni. De még mérnökképzésben is van olyan egyetem, ami egy vicc! Nem lehet összevetni egy BME-s diplomát egy vidéki gazdasági szakkal. Csak megemlítem, hogy volt olyan évfolyamtársam (lány), aki a BME mellett megcsinálta a közgázt. Nálunk vért izzadt, oda meg vizsgázni járt be, megajánlott jegyek, stb. szabadidejében szerzett még egy diplomát. Ez nem legenda, ismerem ma is:)Persze, nem mindenkinek van ennyi esze. De az ne akarjon diplomát.

"A valaki, aki négy éven keresztül készült felvételizni valahová, a családja nagy nehezen összekuporgatta a pénzt, hogy különórára járjon, és semmilyen más alternatívában nem gondolkodott, mint az adott szakban, most egy kormányzati döntés miatt elveszíti a lehetőségét, hogy tanuljon, sőt, többet mondok, egy jövőkép omlik össze benne és a családjában."
Négy év alatt nem gondoltak arra, hogy olyan szakra menjen, amiből meg lehet élni? Ha négy évig kuporgattak, és még 4-5 évig finanszírozzák a tanulmányait, nem lenne elvárható, hogy utána eltartsa magát? A gyakorlatiasság mondatja velem: amikor kétdiplomás ismerőseim nettó 80 ezerért adminisztrátornak mennek, akkor az normális? (ez sem sarkítás, hanem a valóság)

"A másik, hogy hogyan fér össze ez a döntés azzal, hogy tudás alapú társadalmat kell építenünk, nem pedig lebutítani a magyar népet?"
Nem kell diploma ahhoz, hogy értelmes legyen valaki. Egy paraszt is lehet okos, és bölcs, nem csak az ún. "értelmiségi", akik között sajnos szintén vannak "parasztok". A jó szakmunkásból nagy hiány van. Ügyes mesteremberekből alig van, és ezért meg is fizetik őket. Ki fogja nekem a maltert keverni, ha mindenki odaáll mellém a tervezőasztalhoz? A végén még nekem kell majd tolni a talicskát. Ismét. Mert toltam eleget, mire diplomám lett.

"Szóval elég bonyolult kérdések ezek, úgy gondolom, nem árt átgondolni és utánanézni a felszínnek. "
A jéghegy csúcsa csak. De az esetemben van alatta még 4x annyi, amit nem láttál. Nem feltétlen felszínes valaki, csak mert nem ugyanúgy gondolja, mint te.

SzJ1982 2012.01.23. 21:35:10

@This_is_Sparta: Ezért is írtam. Bár igazad van, klasszikust csak pontosan...

ökörpöröly 2012.01.23. 21:36:14

@SzJ1982: Úgy látom, hogy nem olvastad a korábbi írásaimat, mert akkor véletlenül kiderülne, hogy teljes tévedésben vagy. :)
Arról meg nem tehetek, hogy idegorvosod nem tudja kezelni frusztráltságod, ideggyengeséged, hisztérikus rohamaidat. :) Talán ha kevesebbet vernéd a farkad, akkor kiegyensúlyozottabb lennél! :) Alo mars, leléphetsz! :)

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.23. 21:39:10

@SzJ1982: No akkor erre aludjunk egyet! Hátha holnapra minden jobb lesz egy kicsit!?

SzJ1982 2012.01.23. 21:40:11

@ökörpöröly: Áh..Érv elfogy, jön a személyeskedés. Barátom, meg fogsz döbbenni: Nem a farokverés a szexuális kielégülés egyetlen járható útja. Tudod, a bácsik ezt nénikkel csinálják...
Abszolút kiegyensúlyozott vagyok egyébkén (többek között épp a néniknek köszönhetően, pontosabban csak egynek), úgy hogy igazán nem értelek. De nem is akarok a zagyva gondolataid mélyére látni, megrettennék, tartok tőle. Ahhoz meg kevés egy ilyen kis libsi gyógyegér, hogy elzavarjon...

SzJ1982 2012.01.23. 21:41:01

@This_is_Sparta: Ámen! Bár ez errefelé szitokszó...

_Ne feledd 2012.01.23. 21:48:19

Odavagyok ezért a "tönkretették a sajtószabadságot" mantráért. Át szoktam futni a napilapok főcímeit, és nekem nem úgy tűnik, hogy itt bármi cenzúra vagy bármilyen öncenzúra működne. Szóval ez az állítás egyszerűen nem igaz. Ha százszor leírjátok, akkor sem. Tessék Népszabadságot, Névszavát, HVG-t, Narancsot stb. olvasni.

Deák mondta, hogy a sajtótörvénynek egy szakaszból kellene állnia: "Hazudni márpedig nem szabad".

2012.01.23. 21:56:54

@desw: "Tehát egy újabb hitellel csak egy újabb esélyt kapunk. Ha végre megjön az eszünk és tükörbe nézve önkritikát gyakorolunk, akkor kimászhatunk a szarból hosszú évek alatt"

Csak az a baj hogy minimum 22 éve húzogatjuk a nadrágszíjat, és veszegetjük fel a hiteleket, egyiket a másik után. 1990 óta kábé 5 miniszterelnök szájából hallhattuk a varázslatos "meghúzzuk a nadrágszíjat, néhány évet összeszorítjuk a fogakat, aztán jobb lesz" dumát. Nos azóta az államadósság gyakorlatilag kifizethetetlen mértékű lett, nemzeti vagyon meg zaciban. Nemhogy nem javult, de a tönk szélén vagyunk. Szerinted egy újabb hitellel mi változna? Semmi. Ha optimisták vagyunk, maximum szintentartásra jó, de én pesszimista vagyok, itt minden lóvé eltűnik kézen-közön, mindig lesznek szalaynék, hagyók, haveri cégek, mutyizás akármekkora szar van. Az emberek meg belefásultak már ebbe az örökös, és reménytelen szélmalomharcba, végtelenített cehhek fizetésébe, és ebbe a megválzoztathatatlan állapotba. Nem tudom mi a megoldás, csak azt hogy mi nem.

Frizuravarjú 2012.01.23. 22:01:23

Úgy látszik az uzsorás zsidónak nincs annyi esze, hogy ha éhen döglik a tehén, akkor az már nem tejel.
Vagy tényleg a lakosság kiéheztetésére és hitele bedöntésére megy ki a játék? Végül is könnyen új hazához juthatnak így, hiszen itt a legkisebb az ellenállás Európa szerte. A bágyadt birka öngyilkos lesz, esetleg fáklyásfelvonul néha.

Gatinho 2012.01.23. 22:03:15

"Azt is mondhatjuk, hogy más dolog a fennálló hatalom mellett vonulni, amikor a tüntetőket ingyenbuszokkal szállítják a fővárosba és baráti rendőrökkel vigyázzák, mint az állását kockáztatva tüntetni a hatalom ellen."

Hazug, kis csimasz vagy, oszt jó napot.

ökörpöröly 2012.01.23. 22:06:02

@SzJ1982: :) Elkezdesz puffogni, hogy téged idegesít ez, idegesít az, aztán meg közlöd, te teljesen nyugodt és kiegyensúlyozott vagy. Netalán skizofrén vagy? Úgy látszik, valami meg van kattanva az agyadban. Minek jössz fel egy "vitaoldalra", ha belőled nem tetsző ingereket vált ki? Mazochista vagy? Ha meg van használható néni a közeledben -amit nem nagyon hiszek:)-, akkor szólj neki, hogy kezeljen le, mert hisztérikus rohamod van! :) Na, tűnj el, nyomorult kabóca! :)

ökörpöröly 2012.01.23. 22:07:56

@_Ne feledd: Ha ez a Deák-féle cikkely jogerőre emelkedne, akkor bajban lenne mindkét oldal, de főleg a mindenkori hatalmi elit. :)

SzJ1982 2012.01.23. 22:11:10

@ökörpöröly: Kit érdekel, hogy te mit hiszel el, szerinted? Nyomorult...
Eddig mindig azért jöttem fel ide, mert reméltem, hogy valami értelmeset is képesek vagytok kierőltetni abból a használhatatlan agyatokból, de újra meg újra csalódnom kell bennetek. Egyszerűen életképtelenek vagytok, na. Megfoghatatlan szarságokkal dobálóztok, mint a "demokrácia" meg "sajtószabadság" fontossága, miközben a XXI. században e kettő közül egyik sem létezik. Sőt, ott létezik legkevésbé, ahol azokat megvalósultnak hirdetik. Ábrándozó, szánalomkeltő, fél-gyermeki szinten megrekedt lúzerek vagytok.
Az meg, hogy te kinek mit hiszel el...Hát sajnos senkit nem érdekel. A véleményed, hmm...picsafüst...

ökörpöröly 2012.01.23. 22:19:08

@SzJ1982:
Te amúgy olvastad, amiket eddig írtam? Nem hiszem. Hajtod betegesen a saját mantrádat, amit frusztrált jellemed kényszerképzetei idéznek elő.
Leléphetsz, még mielőtt stroke-ot kapsz végtelen nagy nyugalmadban, nyomorult kabóca!:)

ökörpöröly 2012.01.23. 22:26:05

@Jankove: Kétségtelen tény, hogy az egész régióban nálunk a legelcseszettebb a rendszerváltás. Annak ellenére, hogy jó pozícióból indultunk. Ennek pedig legfőbb oka az elitünk afrikai szintje. Ez oldaltól függetlenül mondom.

SzJ1982 2012.01.23. 22:27:03

@ökörpöröly: Jaj, te...Nem tudom, mit kabócázol folyton, de elég kretén...
Valami kib@szott pszichológus vagy egyébként, vagy mi a halál?
Elmegyek, alszok egy kellemeset, mert nekem "sajnos" rendes állásom van, ami nem engedi meg a hajnalba nyúló billentyűzet-huszárkodást. És az az igazság, ha túl hosszú ideig foglalkozom azzal a nyomorult fajtáddal, mindig kimerítetek.
Építgesd tovább a légváraidat, te szerencsétlen.

desw 2012.01.23. 22:29:31

@Jankove:
"Csak az a baj hogy minimum 22 éve húzogatjuk a nadrágszíjat..."

Sajnos ez nem igaz, ugyanis a rendszerváltás óta érdemi reformok nem történtek. Érdemben nem nyúltak hozzá a fenntarthatatlan és pazarló nyugdíjrendszerhez (800 ezer rokkant, korkedvezmény, ...), az állami vízfejhez (3.200 önkormányzat, BKV, MÁV, ...), eü-höz (10 millió állampolgárból csak 2 millió fizet érdemben járulékot), felsőoktatáshoz (az egyetemek állami százmilliárdokból 60-70%-ban humánszakos "szakembereket" képeznek, akikre semmi szükség nincs, a többi megy külföldre, ...), ilyen-olyan idióta kedvezmények (gázártámogatás, kamattamogatás, segélyek, ...)

Fenti tételek éves szinten min. 2.000 milliárdba kerülnek. Ha tíz évvel ezelőtt megvalósítottuk volna a szükséges és elkerülhetetlen reformokat, akkor most nem lenne egy fillér államadosság sem.

"Nos azóta az államadósság gyakorlatilag kifizethetetlen mértékű lett, nemzeti vagyon meg zaciban."

Ez így van! Az elmúlt 22 évben hitelből és az állami vagyon elherdálásából fizettük a fentebb felsorolt tételeket.

"Szerinted egy újabb hitellel mi változna?"

Ahogy írtam: kizárólag újabb hitel ÉS reformok együtt. Egyébként KO.

"itt minden lóvé eltűnik kézen-közön, mindig lesznek szalaynék, hagyók, haveri cégek, mutyizás akármekkora szar van. "

Ezzel a csúnya, gonosz, lopós politikus dumával csak magunkat áltatjuk (ismét nem a tükörbe nézünk, hanem valaki másban keressük a hibát!). Persze, lopnak és mutyiznak rendesen, de az lófütty a fenti tételhez képest.

ökörpöröly 2012.01.23. 22:29:55

@SzJ1982: Egy folytában magadat dicséred, tehát egy végtelenül sikertelenül ember vagy. Normális embernek nem szükséglete, hogy egyfolytában azt magyarázza, hogy ő nyugodt, sikeres minden területen. Sajnállak, te, nyomorult kabóca! Mi a foglalkozásod? :) A pszichológus részben talált, hallgattam pszichológiát is. :)

captain morgan 2012.01.23. 22:32:41

@Kono: A magánnyugdíj témához annyit hadd szóljak hozzá, hogy pénztárat váltani lehetett volna szinte bármikor.
Bár én maradtam manyuptag, még azt is hajlandó vagyok elfogadni, hogy nem tökéletes eszköz.De nézd meg mit adott neked cserébe matolcsy meg viktor?
Ha megnézed az ország korfáját (guglival 2 perc alatt találsz), azt láthatod, hogy pl. a '71-től '75-ig született korosztályból manapság kb. 170.000 ember van életben évjáratonként. Ennek a korosztálynak a nyugdíját a mostanában született gyerekek járulékából ígérte matolcsy és selmeczi. 2010-ben 90.000 gyerek született. Ha kettes voltál matekból akkor is könnyen átláthatod a helyzetet. És kik fognak rögtön utánuk nyugdíjba menni? Az OTP gyerekek. Ők kb. a háj a korfa derekán. Na ezt nem mesélte el (hülye lett volna) se viktor, se matolcsy, se selmeczi. De megvédték a nyugdíjakat. Piszkosul.
Én személy szerint nem csak a tevékenységüket utasítom el, hanem azt a politikai kultúrát, amit képviselnek. Ők és az MSZP is. Ha még akarunk valamit kezdeni ezzel az országgal, akkor ezt a típusú politikát el kell utasítanunk.
Csak egy példát hadd hozzak. Az eddigi kevés értelmes döntéseik egyike volt, hogy a fegyveres testületek kedvezményes nyugdíját megszüntetik. (Ezúton kérek bocsánatot a rendőröktől, katonáktól, de leginkább a tűzoltóktól ezért a mondatért.) És nem azért jó döntés, mert ezek az emberek nem érdemelnék meg. Sőt, nagyon is. Csak az ország nem bírja el ezt a terhet. Amikor szóvá tették, akkor az alkalmazottjuk, a főszolga mit üzent? Keressék a bohócügyi államtitkárt. Ha fél órát szánt volna rájuk és őszintén elmondja, mi miért van, talán még meg is süvegelik. De ez nem ment. Gyáva szar volt lemenni az emberek közé, vállalni az érdemi konzultációt.

captain morgan 2012.01.23. 22:35:59

@This_is_Sparta: Ezért ikszelek 15 éve a lap alján, a nyeretlen kétévesek között.

ökörpöröly 2012.01.23. 22:43:26

@desw: Van jó pár csúsztatás, de ennek ellenére található igazság is.

A rokkantnyugdíj rendszerét szociálpolitikai eszközként használták a rendszerváltás után -illetve közvetlenül előtte-, hibásan. Ennek következménye az, hogy az egész régióban nálunk van belőlük a legtöbb.

Az állami vízfejhez azért nem nyúltak, mert minden politikai alakulat ott helyezte el az embereit, illetve pénzszivattyúként működtette ezt a rendszert.

Az SZJA-fizetők száma pedig 4,4 és 4,7 millió között mozog a rendszerváltás óta.

A legnagyobb kárt az országnak a gazdasági és politikai elit csinálta. A rossz privatizációk, a lenyúlások nem csak gazdaságilag, hanem morálisan is szétverték az országot. Egy szűk elit úgy halmozott fel értékteremtés nélkül több ezermilliárd vagyont, hogy a kibocsátás csökkent 1997-ig. Egyébként az állami korrupció kára évente becslések szerint 500-600 milliárd forintnyi, ez nem kis összeg. Az Ernst&Young felmérése szerint 13%-ról 16%-ra nőtt a beruházási összegre vetítve a visszakért pénzt aránya. Nem szép számok.

ökörpöröly 2012.01.23. 22:46:37

@captain morgan: A MANYUP-pal kapcsolatban voltak problémák, ezek közül az egyik a kiemelten magas kezelési költség volt. De nem ezt orvosolták, hanem kiöntötték a fürdőkáddal együtt a gyereket is.
Való igaz, a pénzt eltapsolták, így senki nem tudja, hogy majd 3 millió ember nyugdíjának a 30%-ra miből lesz pénz.

Psyman 2012.01.23. 22:48:06

Ez is mutatja, hoyg a Milla egyetlen kizárólagos célért dolgozik: Orbánék megbuktatásáért. Hogy mi ezzel a probléma? Hogy az ötleteik csak eddig terjednek, a hogyan továbbról halvány lila segédfogalmuk nincsen.
Szóval miért is látszik? Mert már mindenbe azt akarják belemagyarázni, hogy az orbánrezsimmocskosdiktatúra ténykedése áll a dolog mögött.
Az senkinek nem jutott eszébe, hoyg csak sok embernek bassza a csőrét, hogy az EU ilyen durván beleszól az államok belügyeibe? AZ emberek nem Orbán lábát csókolgatni mentek, nem megtévesztett tömeg voltak, mint ahogy azt Milláék szeretnék láttatni, csak kiakadt polgárok akik az ország szuverenitását féltik.

ökörpöröly 2012.01.23. 22:49:25

@captain morgan: Orbán Viktor retteg a kritikától, retteg, amikor ellenfelei előtt kell megfelelni. Ez igazán a 2002-es veresége után csúcsosodott ki. 3 évig nem mert bemenni a Parlamentbe, csak válogatott és szűrt hívei előtt mert szónokolni, hogy valamelyest visszanyerje az önbizalmát.
Orbán egy beteg ember. Egy olyan törpe, aki annyi páncélt vesz fel, hogy már járni se bír, s közben azt akarja elhitetni, hogy ez a divat. :)

desw 2012.01.23. 22:55:08

@ökörpöröly:
"A rokkantnyugdíj rendszerét szociálpolitikai eszközként használták a rendszerváltás után -illetve közvetlenül előtte-, hibásan. Ennek következménye az, hogy az egész régióban nálunk van belőlük a legtöbb."

Mi történt, amikor 1 éve megpiszkálták (volna) a korkedvezményes nyugdíjakat? Tűntetés és bohóc forradalom!

"Az állami vízfejhez azért nem nyúltak, mert minden politikai alakulat ott helyezte el az embereit, illetve pénzszivattyúként működtette ezt a rendszert."

Ez részben igaz, de kb 250.000 embert -- alapvetően köztisztviselőket -- kellene kirúgni az állami szférából. Azért ennyi haver nincs.

"Az SZJA-fizetők száma pedig 4,4 és 4,7 millió között mozog a rendszerváltás óta."

Ja, csak ebből kb. 800 ezer az állami alkalmazott, és kb. 1.2 millió a minimálbéres, tehát az érdemi adófizető valahol 2 millió fő körül van.

"Egyébként az állami korrupció kára évente becslések szerint 500-600 milliárd forintnyi, ez nem kis összeg."

Szuper! Csak a nyugdírendszer átalakításával (korkedvezmény és kamurokkantak) éves szinten laza 1.000 milliárdot lehet megtakarítani. Az állami vízfej a másik 1.000 milliárd évente.

ökörpöröly 2012.01.23. 22:56:47

@Psyman: Csatlakoztunk egy közösséghez, ennek pedig vannak bizonyos szabályai. Az EU egy új Római Birodalom. Harcolni értelmetlen ellene, de ha ügyesen politizál, akkor több a haszon, mint a hátrány.
Egyébként nézd meg, hogy a SZU európai tagállamai közül milyen sikeresek azok, akik a Nyugathoz csatlakoztak, illetve azok, akik "függetlenek" maradtak! A balti államok egy főre eső GDP-je 6-szorosa, Ukrajnáénak, kb. 11-szerese Moldovának, 2,5-szerese Fehéroroszországénak.
A volt Jugoszláv tagköztársaságok közül Szlovénia esetében 4-szeres, Horvátország esetében 3-szoros az egy főre eső GDP, mint a sokáig "független" Szerbia esetében, pedig Jugoszlávián belül a szerbeknek volt a legnagyobb a hatalmuk.

Nem akarok olyan szuverén lenni, mint Észak-Korea, akkor inkább vessenek az EU elé! :)

szipi3 2012.01.23. 22:57:10

Ökörpöröly, SzJ1982! Ti most barátkoztok???

ökörpöröly 2012.01.23. 23:01:36

@desw: Én nem vonom kétségbe, hogy szükség van a szociális ellátórendszer átalakítására, az állami bürokrácia korlátozására, nehoyg félreérts! :) Csak leírtam, hogy bizony-bizony máshol is vannak komoly problémák. :) Egyébként az IMF-hitel ezeket a pontokat fogja érinteni. Valószínűleg nyugdíjcsökkentés, állami bürokrácia leépítése, a szociális és egészségügyi ellátórendszer átalakítása lesz a hitel ára.
Ezeket a lépéseket eddig egyetlen egy kormány se merte megtenni, most pedig ki fogják kényszeríteni.

ökörpöröly 2012.01.23. 23:03:05

@szipi3: Már nem, mert elkullogott rezgő szájjal és könnyező szemekkel "nyugodtan" aludni, mert ő roppant "okos" és "sikeres" ember! :)

Átvitel honvéd 2012.01.23. 23:04:03

Szánalmas ez a blogposzt. Ez a vergődés... eh.

Számháború... persze. Ettől én magam is kényszeredetten tartózkodnék, ha Rákay Philip nyomdokain én magam jártam volna elöl "jó példával"... Hányszoros "biztonsági tényezővel" is volt meg a százezer a Ferenciek terén, és az Operánál? ...Mondjuk három, vagy négy? Ja, és a Milla hányszorosan is előlegezte meg önmagának a nevet? ...Nevet. Mármint -séges.

A "sajtószabadság" "elvesztését" a szerény támogatottság mögötti okként felhozni enyhe szánakozással tölt el. Elképesztő média-hátszeletek van, a kormányváltás óta is szabadon fröcsöghettek, nyomhatjátok az okosságokat mint ezt itt fent, az Index blogketrec hordja rátok az olvasókat, és gyakorlatilag minden technikai lehetőségetek is megvan, hogy kellő számú embert győzzetek meg az igazatokról, illetve mozgósítsatok, ahová csak akartok. Nem megy? Nincs néhányszázezer ember, aki akár egy röpke lájkot nyomna a FB-oldalatokra? Basszus, borzasztóan sajnálom. De talán mégsem annyira hiteles ezen feltételek mellett a sajtószabadság hiányán érzelegni.

A szombati tüntetés motivációit latolgatni érdekes dolog. Néha a dolgok egyszerűen azok, aminek látszanak. El kell olvasni a transzparenseket, és le kell vonni belőlük a következtetést, hogy a tüntetőket Magyarország szuverenitása "izgatja". Nem a kormány, és nem a hazugságok, amelyekkel előbbi állítólag az emberek fejét tömi. Ha valaki kicsit szétnéz, jól látja a mostani rendszer visszásságait. Kint is, bent is. Elfogadja a kormány védhetetlen hülyeségeinek tényét, de közben tisztában van azzal, hogy az EU- ill. IMF-diktátum, Magyarország szuverenitásának elvesztése, mint dicstelen esély - ezzel együtt igaz. A kormány "minősége" - szerény megítélésem szerint - éppenséggel lefelé módosította a szombaton tüntetők számát. Aki akar, gondolkozzon el rajta, hogy ezek után miért nem nő a Fidesz népszerűségvesztése ellenére egyetlen újdonsült ballib formáció támogatottsága sem.

Amikor a blogposzt végét olvasom, a finn-szovjet háborúról szóló Wikipedia-cikk jut eszembe, az a rész, ahol a szovjetek által hatalomra segítendő bábkormány nyilatkozatait idézik. Demokratizmusról beszéltek, miközben az égvilágon senki nem szavazott rátok, és önmagatokon kívül senkit nem képviseltek. De azt, hogy Magyarország mit akar, és Magyarországon - rajtatok kívül - ki hülye, azt tudjátok. ...Hát, nem gond. Láttunk már ilyet korábban is.

szipi3 2012.01.23. 23:06:37

Mind a nyugdíj, mind az egészségügy problémájának az az egy megoldása van, hogy magánbiztosítási rendszert kell(ettvolna már legalább a rendszerváltáskor) bevezetni. Ezeket pusztán állami erőből lehetetlen finanszírozni (már a kommunizmusra is túlzott terheket rótt ez a vállalás).

Felmerül persze a kérdés, hogy a kieső eü.- és nyugdíjjárulékok helyett mit tud eltőzsdézni az állam?

ökörpöröly 2012.01.23. 23:09:36

@József István: Csak ismételni tudom magam.

Csatlakoztunk egy közösséghez, ennek pedig vannak bizonyos szabályai. Az EU egy új Római Birodalom. Harcolni értelmetlen ellene, de ha ügyesen politizál, akkor több a haszon, mint a hátrány.
Egyébként nézd meg, hogy a SZU európai tagállamai közül milyen sikeresek azok, akik a Nyugathoz csatlakoztak, illetve azok, akik "függetlenek" maradtak! A balti államok egy főre eső GDP-je 6-szorosa, Ukrajnáénak, kb. 11-szerese Moldovának, 2,5-szerese Fehéroroszországénak.
A volt Jugoszláv tagköztársaságok közül Szlovénia esetében 4-szeres, Horvátország esetében 3-szoros az egy főre eső GDP, mint a sokáig "független" Szerbia esetében, pedig Jugoszlávián belül a szerbeknek volt a legnagyobb a hatalmuk.

Nem akarok olyan szuverén lenni, mint Észak-Korea, akkor inkább vessenek az EU elé! :)

desw 2012.01.23. 23:11:37

@ökörpöröly:
"Egyébként az IMF-hitel ezeket a pontokat fogja érinteni. Valószínűleg nyugdíjcsökkentés, állami bürokrácia leépítése, a szociális és egészségügyi ellátórendszer átalakítása lesz a hitel ára.
Ezeket a lépéseket eddig egyetlen egy kormány se merte megtenni, most pedig ki fogják kényszeríteni."

Így legyen! Ebből is látszik, hogy mekkora birka a magyar. Ha korábban megvalósítjuk az elkerülhetetlen reformokat, akkor most lenne egy működő gazdaságunk, és hitel talán semmi.

Amitől viszont félek, hogy az IMF reformok miatt zavargások lesznek, és hogy a köv. választáson a gonosz IMF miatt a Jobbik lesz a nyerő.

ökörpöröly 2012.01.23. 23:12:48

@szipi3: Nem lett volna egyszerű, mert egyrészt fizetni kellett a korábban nyugdíjba menőket, kezelni kellett volna azoknak a problémáját, akik rendszerváltás előtt kezdtek el dolgozni, illetve a kirovó-elosztó rendszer miatt az aktuális járulékbefizetésekből finanszírozták az egészet.
A MANYUP ezért csak 30% nyugdíjra adott fedezetet.

szipi3 2012.01.23. 23:17:01

@ökörpöröly: Természetesen nem ment volna egyik napról a másikra, de a MANYUP anno pont ezt a célt hivatott volna szolgálni - átállás az öngondoskodásra. A fejlett országok modellje alapján mégiscsak ez a működő modell...

ökörpöröly 2012.01.23. 23:17:24

@desw: A Jobbik nem hiszem, hogy nyerő lesz, mert akkor tényleg leszakadnánk véglegesen Európától. A Jobbikot pénzelő orosz titkosszolgálatnak, illetve a mögöttük álló olajmaffiának -Tián, Osvát, Varga- lenne csak érdeke a kilépés. Azt hiszem, a Nyugat egyértelművé tenné a választások előtt, ha a Jobbikra szavaztok, akkor ide többet nem jöhettek vissza, hanem marad nektek az orosz gyámság. :) Az emberek többsége és a gazdasági elit ennyire nem lesz hülye, talán. :)

ökörpöröly 2012.01.23. 23:20:16

@szipi3: Nyugaton a nyugdíj jelentős részét nem az állam, hanem a magán-, illetve vállalati nyugdíj megtakarítások adják. Itt azonban az emberek jelentős része az egyik napról a másikra él, a lakosság többségének idegenül hangzik az öngondoskodás. A kádári korszak hozadéka, hogy majd az állam megoldja.

desw 2012.01.23. 23:21:16

@ökörpöröly:

":) Az emberek többsége és a gazdasági elit ennyire nem lesz hülye, talán. :)"

:) Én ebben bíztam az előző 4-5 választásnál is, aztán...

szipi3 2012.01.23. 23:22:31

@szipi3: Ja és a nevében is benne van: RENDSZERváltás! De mi megint a könnyebbik végét fogtuk meg a dolognak: politikailag rendszert váltottunk (aztán 4 évenként), a gazdaságot meg részben szétvertük, más részeihez hozzá sem mertünk nyúlni.

ökörpöröly 2012.01.23. 23:23:25

@desw: Ha az egykor Nyugat-ellenes, oroszbarát, pánszláv szellemiséggel átitatott Szerbiában van annyi eszük az embereknek, hogy inkább Nyugat-Európa, mint Oroszország, akkor talán mi is reménykedhetünk. :)

szipi3 2012.01.23. 23:26:39

@ökörpöröly: Tudom. De ezt a hozadékot már ideje lenne lerázni; ill. a jónép lassan kezd rájönni, hogy az állam nem oldja meg. ÉS nem csak a nyugdíjakról beszélek, hanem az eü-ről is!

Psyman 2012.01.24. 00:16:32

@ökörpöröly: Teljesen egyet értünk. Sőt, szerintem túl kis lépésekkel haladunk. Az Alkotmányszerződést át kellett volna paszírozni a tagállamokon.
Én csak azt kritizáltam, hogy Milláék a szokásos módon ebben is a Patás gonosz, embereket manipuláló munkáját látják.

Apropó Milláék! Ha a ti tüntetéseteken százezren voltak, akkor ezen mennyien?

Kakimaki0123456789 2012.01.24. 00:21:38

@Pipas: Akkor kijelenthetjuk hogy a balldali sajto teljesen jogossan allitotta hogy az IMF-fel hitelrol targyalunk.

Kakimaki0123456789 2012.01.24. 00:30:19

@Pipas: Szoval mostmar nyiltan megy az agitprop az MNB tartalek elkolteseert... az meg sem fordult a fejetekben hogy nem az a megoldas ha az osszes tartalekot elkoltjuk, hanem az ha kevesebbet koltunk?
Beszelt Orban osszevissza a kisebb allamrol - szoljatok neki hogy a kisebb allam nem kevesebb kepviselot jelent hanem azt hogy az allam kevesebb penzt szed be es osztogat el....

Kakimaki0123456789 2012.01.24. 00:49:00

@Én_vezettem_?: Az uldozes ugy kezdodik hogy a celcsoportot kikialtjuk bunbaknak. Ok jaratjak le az orszagot, ok felelosek a penzugyi valsagert, ok felelosek a deviza hitelezesert. Meg az elmult rendszer buneiert is.
A kultura leigazasa is fontos, tegyuk szalonkepesse a szelsojobbot, kapjon mondjuk egy szinhazat.
Azt mondod addig nincs antiszemitizmus ameddig - meddig is? Amikor az normalis es elfogadott nem lesz hogy elviszik a kommunistakat, zsidokat, rendszer ellensegeit? Es csak akkor szabad tiltakozni ha ez mar megtortent? Addig kell tiltakozni ameddig ez NEM elfogadott, az odavezeto uton kell megallni.@Pipas: na errol szol ez az idezet, talan most sikerult megertened. Bar te komoly problemaid lehetnek ha mindig csak Gyurcsanyhoz jutsz el.

Kono 2012.01.24. 08:06:07

@instone: MA találtam egy cikket. Itthon az utolsó hónapokban ugyanaz a rendelet volt, mint kint a svédeknél.
velvet.hu/sztori/2012/01/23/oteves_koraban_arultak_el_a_nemtelennek_nevelt_fiu_nemet/

Én nem szeretnék ilyen társadalmat. Már így is elég beteg a társadalom, ne fokozzuk még ezzel is. És itt most nem lesajnálásként mondom, hogy beteg, hanem valóban az. Alig van már olyan, aki nem lelkibeteg, vagy fizikailag az.

Átvitel honvéd 2012.01.24. 10:03:53

@ökörpöröly: az EU-t afféle romantikus össznépi összeborulásként szavaztatták meg az emberekkel. Ha a népszavazás kampányában azt kérdezték volna, hogy "akar-e Ön a huszonegyedik század római birodalmában élni", üss a hasadra, és mondd meg, hogy milyen eredmény született volna. ...Pláne, ha a lisszaboni szerződés elfogadásának idején a kormányunk olyan karakán, amilyen nem volt, és azt is népszavazásra bocsátja.

Én sem akarom, hogy olyan "szuverének" legyünk, mint Észak-Korea, de nem is ez a mérce. Ha már választani lehet, én azt akarom, hogy Magyarország olyan szuverén legyen, mint mondjuk Svájc. Vagy Norvégia. Nem mondom, hogy egyszerű, de leginkább Svájc példájából látszik, hogy ez leginkább az emberek beállítottságán múlik, nem földrajzi, vagy egyéb fizikai feltételeken.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.24. 10:05:42

@Én_vezettem_?: "1. Cigányozás, zsidózás a békemeneten nem volt, de úgy hogy egyátalán nem."

Ilyet állítottam volna? Azt hiszem, hogy valaki más kommentjét olvastad. Én csak azt állítottam, hogy bizonyos körökben ez alapvetés.

"még azt a vezetőt is lehet szeretni, akit Te utálsz..."

Jaja. Egy bajom van ezzel a békemenetnek nevezett dzsemborival. Akkor hol voltak ezek a békét váró Bencsikek, amikor kedves hasonszőrű honfitársaink összeszarták a Kossuth teret, kifosztották a TV székház túrórudi készletét és barrikádokat emeltek az Erzsébet hídon? Martonyi János miért csak most szeretné a politizálást visszaterelni a parlamentbe? Ork bán megválasztása előtti 10 évben miért nem? Pedig szeretett főnöke ott akciózott a köztereken. Kilóg kérem szépen a lónak a lába, de nagyon. Gynús ez a nagy békülékenység. Csak hát példát kellene mutatni a nagyfőnököknek, de az meg nem megy nekik. Szánalmas.

"Azt sajnos nem állítanám, hogy nincs nálunk semmiféle rasszizmus, de ebben a legtöbb felmérés szerint a szoci-szavazók bizony élen járnak, vagy nincseenek lemararadve."

Vagy mégis csak le vannak maradva? Vagy mégsem? Jó kis felmérés lehetett az. Egyébként nincs jó véleményem a maszop szavazókról sem, hiszem ők is a magyar rögvalóság részei.

"De amugyis, k unalmas már ez az antiszemita kártya, és mindig azt jelzi hogy nics már más érv a tarsolyban..."

Én is unom. Olyan országban szeretnék élni, ahol nem mindig a külföld a hibás, hanem végre beismernénk saját bűneiknek is. Ezt nagyon nem tudjuk megtenni.
"Hisz bűnösök vagyunk mi, akár a többi nép,
s tudjuk miben vétkeztünk, mikor, hol és mikép,"

"2. Én, mint békement résztvevő vagyok, olvasok HVG-t (10 éve előfizető vagyok),"

Gratulálok hozzá!

"sokfajta portált, és jó sok külföldi újságot napi szinten (financilat times, wall street journal, bbc, ...). És igen, tisztában vagyunk, hogy nem tökéketes a jelenelgi rendszer,"

Nem tökéletes? Azt a rissz-rossz, gyengécske demokráciát is szétverik, ami eddig volt. Ez nem tökéletes. Ez szomorú.

"de hidd el egyszer ti is felfogjátok mi ellen küzd,"

Mindenki ellen, aki nem azt szajkózza, mint ő. A "Parlament működik ellenzék nélkül" mondata megmutatja, hogy mit gondol a demokráciáról. Az AB, a KT, a Földrajzinév Bizottság (stb.) szétverése is megmutatja, hogy ezeket csak felesleges sallangnak gondolja. Felvilágosult abszolutizmust szeretne. Ő szeretne lenni Kádár. Ez nagyon szomorú.

"amit a pénzügyben járatoksak már évek óta látnak."

Akkor tehát csak a Ork bán közeli pénzügyben járatosak látják. A nem közelieknek érdekes módon más a véleményük. Bár mintha Csányinak és Járainak is változna a véleménye... Főleg Járainak, mióta ő is bankigazgató lett. Hmmm...

"És szerintem jó az alapvető irány."

Szerintem meg nem.

"Persze lehet hogy én tévedek, de azok is biztosan tévednek, akik mindenkiben, akik más véleményen vannak, primitív, megvezetett droidot látnak."

Nem gondolom, hogy aki nem azt gondolja, mint én az megvezetett droid. Ork bán szép kultuszt épített maga köré. Mondandójának információ tartalma 1-2 bit, a többi szóvirág. Ezt persze lehet szeretni. A forradalmi hevület is szép. Megélhetik az emberek az elbukott forradalmak beteljesülését. Szerintem viszont egy olyan klubban, ahová végre önként léptünk be, nem szép dolog szétverni az asztalokat, mondván, hogy szabadság harcolunk a többi klubtag ellen. Ez szánalmas.

"Ez megakadályozza hogy elgondolkozzunk a másik oldal érvein,"

Nekem minden oldal másik oldal, mert Ork bán döntéseiben is meg tudom látni, ha van értelme és Gyurcsányéban is. Ha hülyeséget csinál valamelyik arról is van véleményem.

"Szívesen elbeszélgetek veled a CDS-ek, CDO-k, investement bankok világáról, lehet te is meglepődnál, mi a valóság, és bizony nem az ami blogszféra és a média nyomat, és sajnos sokan elhisznek."

Sok-sok évet dolgoztam több bankban is. Beszélgessünk... Mond el a tutit! Alig várom! ;)

"béke veled... :)"

Veled is! :)

desw 2012.01.24. 10:28:27

@József István:
"Ha már választani lehet, én azt akarom, hogy Magyarország olyan szuverén legyen, mint mondjuk Svájc. Vagy Norvégia."

:) Nem akarni kell, hanem tenni érte! Amíg a T. magyar állampolgárok többsége még mindig a gondoskodó állambácsiról álmodozik, aki minden szarból kimossa, amíg millió választópolgárt fel lehet heccelni szaros 300 Ft-os vizitdíjjal, addig Burkina Faso-hoz közeledünk szélsebesen, Svájctól és az EU-tól csak távolodunk.

Átvitel honvéd 2012.01.24. 10:37:56

Az EU-t és Svájcot ne vegyük egy kalap alá. Jólétben volna hasonlóság, abban viszont, hogy ki, milyen módon éri azt el, volnának különbségek. (Svájc bevállalta azt, hogy köszi, akkor is szuverének maradunk, ha körülöttünk mindenki egy karmesternek engedelmeskedik... és eddig úgy tűnik, neki volt igaza). Abban igazad van, hogy a mostani magyar valóságnál ennek eléréséhez némileg több kell, de ha hozzáteszek két dolgot, neked valószínűleg már nem fog tetszeni. Az egyik, ami kell, hogy a magyar ne csak az általad említett dolgokra ne legyen fogékony, hanem az ilyen nyíltan önellentmondó, kvázidemokratikus ratyira se, mint itt fent. A másik, hogy eközben a "megfelelő irányban" fejlődjön - ez pedig éppenséggel nem az EU, bővebb értelemben, nem az "az a helyes, ahogy megmondják nekünk, mit kell csinálni, és akkor jó lesz"-gondolkodás.

desw 2012.01.24. 10:52:07

@József István:
"Svájc bevállalta azt, hogy köszi, akkor is szuverének maradunk, ha körülöttünk mindenki egy karmesternek engedelmeskedik... és eddig úgy tűnik, neki volt igaza."

Ja, csak Svájcban az EU előtt is működött minden, és nem a fenenagy függetlenségének köszönheti a jelenlegi életszínvonalát.

Mi úgy akarunk függetlenné válni, hogy közben lyukas bakancsra sem telne a "haborúhoz", és persze az az ellenség, akitől most 70-80%-ban függ az egész magyar gazdaság. Áruld már el, mi a fenét csinálnak mi független országként?

Átvitel honvéd 2012.01.24. 12:15:47

@desw: én nem tudom, de jelen körülmények között úgy járunk, mint a diák a székely bácsival. Tudod, "most már messze"...

desw 2012.01.24. 12:34:00

@József István:
Ezt úgy érted, hogy amennyiben az EU-ban maradunk és megvalósítjuk az általuk elvárt feltételeket, akkor mégjobban leszakadunk Európától?

Átvitel honvéd 2012.01.24. 13:11:16

@desw: Nem. Úgy értem, hogy ha feltételezzük, hogy szellemi-gazdasági jóléthez felelős gondolkodás tartozik, és ha azt is feltételezzük, hogy az a szituáció, amelyben a valós döntéseket nem mi, hanem helyettünk mások hozzák, nem vezet el a felelős gondolkodás elterjedéséhez, akkor levonhatjuk azt a következtetést, hogy az EU jelenlegi, neadj' Isten még jobban központosított formájának választása nem vezet el a felelős gondolkodás megerősödéséhez - következésképp a szellemi-gazdasági jóléthez.

Ezt ellenőrizd vissza a múlt példáin. Pl. hogy Svájcból hogyan, milyen úton lett sikeres és önálló állam. Valamint, hogy Magyarország milyen úton szedte össze az emberek mostani, dicstelen beidegződéseit - amelyek, ne legyen kétséged felőle, az EU "uralkodásával", az EU-tól "pályázatok" formájában elmutyizható "EU-s pénzek" létével, ugyanúgy fog menni tovább, ahogy húsz éve a SZU-val, annak keretein belül abbahagytuk. De mondhatnám a dualista, vagy még azt megelőző Magyarországot is. Szerezhetünk átmeneti, vagy relatíve látványos üveggyöngyöket az EU bürokráciának való lefekvés árán, hosszú távon azonban a behódolás nem abba az irányba visz, ami a sikeres magyar emberek- és állam ennek megfelelő jó "beidegződéseit" kineveli, hanem éppen ellenkezőleg. Azaz jelen állás szerint, hangulatnyi különbségekkel, húsz év múlva ugyanúgy fogod szidni az itthoni hülyéket, ahogy most.

desw 2012.01.24. 13:45:04

@József István:
Már elnézést, de 2004 óta vagyunk az EU tagja, és azért addig sem működött semmi az országban, szóval elég vicces az ország felemelkedését, a felelős gondolkodás kialakulását a függetlenségben látni.

A helyzet az, hogy sajna a T. választópolgárok fejében kellene végre rendszert váltani, hogy ne lehessen őket meghülyíteni buta populista dumával, ahogy az elmúlt 20 évben történt. Mivel a magyar emberek többségé azonban nem óhajt még a saját döntéseiért, életviteléért sem felelőséget vállani, a gondoskodó állambácsiban bízik, így kitermelődött ezt a politikai ganyédombot, ami 20 éve uralkodik.

Ehhez kellene egy valódi politikai elit, akik a saját rövidtávú érdekeikért nem áldozzák be az ország hosszabb távú érdekeit.

De ok, zsidó IMF, szemét EU! És? Utána mi lesz?

Átvitel honvéd 2012.01.24. 23:35:20

Miért, szerinted a svájciak, vagy akár az EU sikeresebb nemzetállamainak polgárai, ahol a dolog működik, minderre genetikailag determináltak, vagy a jó beidegződéseket az ujjukból szopták? ...Szopták, persze. Csak nem az ujjukat, hanem a brét, amíg saját kárukon meg nem tanulták, hogy mi a felelősség, és ez a tudás a hagyományaik, közszellemük formájában ("kollektív" tudásban) meg nem honosodott. Semmi más nem teremt épelméjűséget, mint a hülyeség közvetlen, húsba vágó következményeivel való szembesülés - magyarán az, amikor a páciens már "elég sokszor" ment neki, saját hülyeségéből kifolyólag, a falnak, megunta, és felvéste a jegyzeteibe, hogy "ne menj neki, hülyegyerek, mert fáj!".

(Mondhatod, hogy az emberek tanulnak is, önként, de akkor a visszakérdés úgy hangzana, hogy "tényleg"? ...Én nem úgy látom. Elvi síkon persze igaz.)

Az általad említett "rendszerváltást" az emberek fejében Nyugaton sem váltotta ki más, mint az a szívás, amit maguk okoztak maguknak. A magyar eset itt és most annyiban speciális, hogy a szocializmus rendszere ezt a "neked minden jár"-hazugságot ültette el az emberek fejében. Majd kinövik. A szíváson keresztül, ha másképp nem. Mondjuk nem baj, ha ehhez húsz évből tizenkettőt nem olyan erők töltenek kormányon, akik kifejezetten számítanak az inaktívak szavazataira, és ezért a szocializmus ezen rétegét nemhogy lebontani nem próbálják, hanem igyekeznek azt szép csendben fenntartani.

Húsz év kevés idő. Az utánunk jövő generáció éppen ennek a mostaninak a tapasztalatai alapján fog egy "jobb" leosztást generálni. Már ha hagyják. Meg, egyébként nem húsz, de kétszer húsz év is kevés idő. Nézd meg, hogy a svájciak mennyi ideje gyűrik az ipart, önrendelkezésük birtokában, de önmagukra utalva. De mondhatnám a németeket vagy a franciákat is.

Én nem beszéltem zsidó IMF-ről, és szemét EU-ról. Kizárólag arról beszéltem, hogy ha van egy erős központi hatalom, és mi ahhoz feltétel nélkül igazodunk, az valószínűleg a magyar közgondolkodás állapotainak "konzerválásához" fog vezetni. Azért, mert az így kialakuló szabályrendszer ugyanúgy az ügyeskedésre, és a nagyobb léptékű dolgokért való felelősség nem vállalására fog sarkallni, ahogy ez abban a rendszerben is volt, ahonnan jövünk.
süti beállítások módosítása